Wikia

De Komst van de Schaduw
Originele titel The Shadow Rising Auteur Robert Jordan
Kaftontwerper Vertaler
Uitgever Release (Engels)
Voorloper De Herrezen Draak Release (Nederlands)
Vervolg Vuur uit de Hemel Pagina's
Het Rad des Tijds

P I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

IV: De Komst van de Schaduw

Volgt nog...

Komst van de Schaduw is het vierde deel van de reeks van Robert Jordan.

Plot Edit

Rhand Altor, erkend als de Herrezen Draak maar gevreesd door velen, is in Tyr waar hij het land probeert te besturen vanuit de Steen. Hoogheren proberen hem in te palmen, maar Rhand heeft zijn plannen al klaarliggen. Samen met een selecte groep vrienden en volgelingen trekt hij naar de Aiel-woestenij, naar de stad Rhuidean. Daar betreed hij de ter'angreaal die zijn ware afkomst als Aiel bevestigd, en hem tekent als Car'a'carn, de Leider der Aiel. 6 stammen besluiten hem te volgen.

Pepijn Aybara is in Tweewater en vecht een wanhoopsstrijd tegen Trolloks en de Kinderen van het Licht. Uiteindelijk weet hij beiden eruit te werken, maar niet tegen een verschrikkelijke prijs: veel dorpsgenoten komen om en hij verliest bijna zijn hele familie. Hij huwt Faile Bashere.

Mart Cauton is met Rhand meegegaan naar de Woestenij en trekt mee Rhuidean in. Daar word een confrontatie met magische wezens hem bijna teveel: hij word opgehangen en Rhand weet hem maar net te redden. Mart houd er een ruime kennis van de Oude Spraak op na, en een vreemde speer (zie: Ashandarei).